Lukáš Koutecký Žatec 29.9.2018 14/2018

Dobrý den,

letošní zdolání vrcholů jsem pojal trochu jinak než loňský rok. Pro nedostatek času jsem se obával ,že to letos nevyjde.Začalo to tak že jsem s kamarády vyrazil v rámci tréninku na italské kopce výjezdem na Klínovec 6.5. (124 km) a tam jsem si řekl, když už jsem tady tak udělám fotku co kdyby. Další cíl byl vrchol Jeřabina(101km),kde jsme s dcerou hledali ovečku v rámci celoprázdninové akce pro děti sežeňte ovečky(25.7).Dne 4.8 mě čekal závod v Klášterci nad Ohří ale start byl až ve 13:00 tak jsem se rozhodl, že dopoledne vyjedu k v. n. Přísečnice a šup na kolo a Jelení horu (5,5 km). Poté se přesunu pod Velký špičák a Mědník si dám pěšky (3 km), přeci jenom musím pošetřit sily na závod :-). Druhý den 5.8 plán přesunout se co nejdříve do hor přímo do Brandova, takže vstávám ve 4:00 a ve 4:30 odjíždím na místo dojíždím cca kolem 5:30 ale bohužel začíná pršet. Tak kouknu na radar a do hoďky to má byt pryč, něco málo ještě pojím a polehávám. V pul 6 vyrážím sice je mlha ale teplo po silnici do sv. Kateřiny a vystoupám na Růžový vrch. jedeme dál najít Jánský vrch ten jsem úspěšně našel. Medvědí skálu znám tu najdu a hele bloudím je mlha koukám do telefonu vždyť jsem tady tak kde no po cca 10 min. zjišťuji že jsem 200 m vedle. Hurá rychlé foto protože o krásný výhled jsem přišel a fouká tady. Dále mám v plánu Novodomské rašeliniště, jedu tedy na Kálek ale hle jsem zpátky v Brandově bohužel jsem zapomněl odbočit nevadí v autě doplním vodu a jídlo. Trasu tedy trochu změním a razím na první vrchol do Německa Katzenstain. Po přejezdu hranic se vydávám lesem podél potoka po kořenech, kamenech a dokonce se i proplétám spadlým stromem ale je to super bajkový zážitek :-) Postupně se přibližuji a sjíždím do údolí pod vyhlídku Katzenstain. Co jsem si z jedné strany sjel si zase na druhou hezky vyjedu. Přijedu k vodnímu příkopu Gunter Gaben teď už jo to kousek k vyhlídce Katzenstain a pohledu do údolí kterým jsem projížděl. Jedeme dál dolu se mi nechce tak jedu 8 km podél příkopu v jednom místě musím z kola a přes skálu. Jsem na hranicích ale ještě musím na Hirtstein nahoru a dolu jedem zpátky do Čech k Novodomskému rašeliništi. Super pro dnešek vše jedeme k autu. Z Kálku do Brandova krásnou lesní cestou (108 km). Další vrcholy jsou pojaty jako rodinný výlet Blatenský vrch znám z loňska, pak ke Dračí skále a po schodech na Hundsmarter. Prodloužený víkend tak to dorazím, 28.9. jedu si projet Mýtinku (26 km) je krásně v 15.00 se přesunu ke Špičáku ale začíná pršet. Snad to nebude tak hrozný, to dám, auto nechávám v Přebuzy jedu na Špičák sjíždím dolu, kouknu kde jsem loni strávil noc a podél skalní vyhlídky sjíždím do Kraslic. Z Kraslic opět nahoru až na Vysoký kámen, krásné místo a výhled nemám jelikož mrholí a tak rychle zpátky za světla to už stejně nestihnu ale ať toho ujedu co nejvíce (58 km). Druhý den poslední 4 vrcholy. Přejíždím do Lomu u Litvínova a vyrážím směr Loučná přes Dlouhou louku to jsem si vybral kopeček na začátek si říkám. Tak si dám ještě jeden sjedu do Mikulova a přijíždím k Vlčímu kameni a teď zpátky na horu ne po silnici ale kolem nádraží pěkný výjezd a jsem pod Pramenáčem. Už jenom Komárku a mezi tím zastávka v Německu na Kahleberg. Na Komáří Hůrce si dám čaj a klobásu a jedu zpátky do Lomu (77 km). Je splněno tak zase příští rok.