Roman Holan Oráčov 6.8.2021 5/2021

Dobrý den.Korunou Krušných hor jsem zdolal na kole.
Den D byl stanoven na 7.7, kdy společně se svým kamarádem v půl páté ráno nasedáme v Rakovníku do vlaku směr Bečov nad Teplou. K prvnímu bodu Juliusstein, kde jsem chtěl začít to bylo z Bečova poněkud daleko a tak naše cesta vedla nejdřív na Krásenskou rozhlednu a dál na Loket, aby cesta byla příjemnější. Po Juliusstein, Rotavské varhany, Komáří vrch a Chaloupky. Pro dnešek stačí a pak honem rychle najít přístřešek pro přespání. Hlásí na noc déšť a my nemáme stan, ale pouze karimatku a spacák. Dnes 119km a 2 390m.

Den druhý začal deštivě. Nechtělo se nám vylézt ze spacáku. Co se dá dělat vyrážíme. Zaječí vrch máme 1km od noclehárny. Upřímně tady jsem nevěděl co vyfotit. Pokračujeme dál Mílov, Klínovec, Königsmuhle, Vápenka, Střední Špičák, Mnišská skála(mimochodem tady nás chytl opravdu pořádný déšť) a kostel Květnov. Hledání přístřešku u Hory Sv.Kateřiny Opět hlásí déšť i v noci. Dnes 95km a 1 846m.
Pršelo skoro celou noc a ráno padlo rozhodnutí vracíme se dom a to po vlastní ose.

Na místo činu se vracíme, až 31.7
Tentokrát začínáme z druhé strany hor. Konkrétně z Bohosudova kam opět vlakem z Rakovníka.
Začátek nebyl jednoduchý. Rudný vrch je pouze 13km od nádraží, ale 590m nastoupáno. No na začátek pěkná zahřívacka. Následuje Mohelnické balvany, vyhlidka Knuffelberg, Fláje, Jeřabina, Medvědí skála. Pro dnešek stačí 90km 1990m.

Do prvního srpnového dne se probouzíme opět za deště. Pod přístřeškem čekáme, až přestane pršet o něco méně. Zbývají, už jen dva vrcholy. Vyhlídka pod Kamenným vrchem a Popovský kříž. V 19:20h končíme slavnostně u kříže. Vše dosaženo. 83km a 1 483m.
Ještě vyspat a ráno směr domov. Opět po vlastní ose.

Na závěr chci poděkovat za tak báječný počin, jako je právě VKKH. Kolem spousty těch nádherných míst jezdím a ani jsem neměl tušení, že jsou. Počasí nepřálo, ale i tak to bylo super. Těším se na příští rok.